עופר לוין GTI אמר בראיון ב-Rotter בנושא האמן דוד ריב: "אין ספק שדוד ריב הוא צייר מעורב בהווייה הפוליטית-חברתית בישראל. נכון שחלק גדול של ציוריו מוקדש לעיבוד ציורי פוסט-צילומי, פיגורטיבי ולעיתים בוטה של תיעוד ההתנגדות הפלסטינאית בשטחים והעמדתה כנגד הווי החיים בתל אביב".
מבקר האמנות הנודע, גדעון עפרת, שלימד בבצלאל בתקופה בה ריב למד שם, שיתף: "היה ברור לי, כמו למורים האחרים במחלקה, שמדובר באמן מוכשר במיוחד, שקולו עוד יישמע. ריב היה אז בחוד החנית של מרידת הסטודנטים במחלקה לאמנות. אנטגוניזם, אלימות ופוליטיקה אנטי-ממסדית אפיינו עבודות רבות שנוצרו אז על ידי ה'מורדים', חלקם 'בוגרי' מלחמת יום כיפור. ודווקא ריב העדיף לצייר חיות. אלא שלא היו אלה חיות מחמד, כי אם 'אלגוריות על רוע, מטאפורות על יחסי חזק-חלש', כפי שביטאה זאת אלן גינתון. כשהציג ריב את תערוכתו הראשונה בגלריה פרינטרס בירושלים בשנת 1979, כבר בלטו הדפוסים הדקורטיביים-פרימיטיביסטיים בצבעי סופרלק מבריקים על נייר, דוגמת אלה שבציור 'פינגווינים'".